Comision 3% Apartamente Noi Bucuresti

De ce se practica comision de 3%  ?

Este un comision standard pe care Agentiile Imobiliare din Bucuresti il practica de la inceput si reflecta in totalitate costurile pe care acestea le au pentru a reusi incheierea tranzactiilor cu apartamente noi. Trebuie luate in considerare costurile cautarii ofertelor imobiliare, timpul necesar procesarii lor, instructia agentilor imobiliari despre fiecare oferta, costuri administrative (telefon, benzina, hartogaraie, timp) pentru fiecare client care calca pragul Agentiei, comisionul consultantilor imobiliari daca tranzactia se efectueaza, serviciul de intermediere prestat, sfaturi, precum si asistenta la inchierea tranzactiei imobiliare. Toate aceste costuri se reflecta in procentul de 3% din valoarea tranzactiei,

Comisionul de 3% este fix, de obicei, in cazul sumelor sub 100.000 euro. Cu cat tranzactia depaseste 100.000 euro cu atat comisionul se poate negocia in functie de Agentie si de Client. Cei mai multi clienti ofera si nu negociaza acest comision 3%, din simplul motiv ca au gasit ceea ce au cautat si sunt pe deplin multumiti. Daca fiecare client ar negocia, Agentiile ar fi modificat din 3% in 4% si nu ar fi multumit pe nimeni.

De ce nu se negociaza comisionul inainte ca Agentia sa presteze serviciul?

Multi clienti vin la sediul Agentiei si inainte ca Agentia sa poata incepe prestarea serviciului de intermediere, vor de la inceput sa negocieze comisionul. Este absurd. Clientii trebuie mai intai sa vada daca Agentia respectiva ii poate ajuta cu gasirea apartamentului dorit si dupa aceea sa evalueze daca servicul prestat a fost sau nu de calitate.

De ce se achita comisionul integral in momentul semnarii unui antecontract?

Piata de apartamente noi din Bucuresti este diferita de alte piete prin prisma faptului ca ofertele din ansamblurile rezidentiale se pot vinde in stadiul de proiect. Altfel spus, Agentia presteaza serviciul de intermediere in acest moment, clientul se hotaraste asupra unui proiect care este la fundatie, semneaza un antecontract si asteapta 2 ani sa fie terminat pentru a intra in posesia ofertei. Daca comisionul ar fi platit peste 2 ani cand clientul intra in posesia apartamentului, ar insemna ca Agentiile sa presteze servicii gratis timp de 2 ani si dupa aceea sa primeasca banii. Este absurd.

Serviciul se plateste dupa ce este efectuat. Multi clienti invoca faptul ca exista posibilitatea sa nu mai cumpere peste 2 ani si ca achite comisionul degeaba. Total gresit. Serviciul a fost prestat, trebuie platit. Nu este vina Agentiei faptul ca Clientul din diverse motive nu mai poate cumpara. Serviciul pe care il face Agentia este strict legat de intermediere, de cerere si oferta si nu are legatura cu solvabilitatea clientului peste o anumita perioada de timp sau cu diverse motive care fac sa nu se mai semneze contractul final. La fel se intampla si in cazul in care investitorul nu mai poate semna actul final. Nu este vina Agentiei ca investitorul nu mai poate sa vanda clientului. Clientul este protejat prin antecontract in acest caz.

Prestarea serviciului de intermediere presupune, pe scurt, gasirea unei oferte compatibile cu cerintele clientului in vederea semnarii un act (antecontract/contract/schimb/folosinta) privind transferul proprietatii de catre un Consultant Imobiliar. O data serviciul indeplinit trebuie achitat comisionul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *